جام جهانی 2022| معجزه شیرهای اطلس با صعود به نیمه نهایی/ وداع تلخ پرتغال با شکست مقابل مراکش شکست‌ناپذیر + فیلم

20:27 - 19 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۴۹۸۹۶
دسته بندی: ورزشی ، عمومی
تیم ملی مراکش با شکست پرتغال نخستین تیم آفریقایی شد که موفق به صعود به جمع 4 تیم نهایی جام جهانی 2022 می‌شود.

خبرگزاری میزان – بیست و یکمین روز از جام جهانی ۲۰۲۲ در حالی با برگزاری سومین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی پیگیری شد که در مصافی حساس و مهیج تیم ملی پرتغال، از ساعت ۱۸:۳۰ در استادیوم الثمامه شهر دوحه به مصاف تیم ملی مراکش رفت که در پایان این نبرد تماشایی شیرهای اطلس تاریخ سازی خود را تکمیل کردند و موفق شدند با نتیجه یک بر صفر از سد سلسائوی اروپا بگذرند تا مراکش با صعود به مرحله نیمه نهایی نخستین تیم آفریقایی و عرب شود که به جمع 4 تیم برتر جام جهانی می‌رسد.

نیمه اول در حالی با سوت داور آرژانتینی آغاز شد که رونالدو همانند دیدار قبلی روی نیمکت قرار داشت. با اینکه توپ و میدان در اختیار پرتغالی‌ها بود، اما حملات مراکشی‌ها خطرناک‌تر بود تا اینکه در دقیقه ۴۳ ارسال از سمت چپ عطیه‌الله، با اشتباه کاستا و ضربه سر یوسف النصیری به گل نخست شیرهای اطلس تبدیل شد تا در عین ناباوری حساب کار یک بر صفر شود. پس از گل شاگردان سانتوس سراپا حمله شدند و حتی در دقیقه ۴۵ شوت فرناندس به شکلی خطرناک به تیر دروازه مراکش برخورد کرد تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر مراکش به اتمام برسد.

در نیمه دوم مراکشی‌ها که در آستانه تاریخ‌سازی بزرگ و صعود به عنوان نخستین تیم آفریقایی به نیمه نهایی جام جهانی قرار داشتند بسیار منظم دفاع کردند و در حالی که رونالدو هم در دقیقه 51 وارد زمین شد، اما سلسائوی اروپا در باز کردن دروازه یاسین بونو ناکام بودند. در ادامه پرتغالی‌ها حملات پرتعدادی انجام دادند، اما سلسائوی اروپا در شب کم فروغ رونالدو در نهایت با یک گل مغلوب مراکش شد تا رونالدو و یارانش وداع تلخی با جام جهانی داشته باشند.

همچنین کریستیانو رونالدو، کاپیتان تیم ملی پرتغال با بازی کردن مقابل مراکش به 196 بازی ملی رسید تا در کنار بدر المطوع رکورددار بیشترین بازی ملی در تاریخ فوتبال جهان شود.

*گریه رونالدو و اشک حسرت ستاره پرتغالی پس از حذف در آخرین جام‌جهانی خود:

مراکش در حالی به عنوان نخستین تیم از قاره آفریقا به نیمه نهایی جام جهانی رسیده که تاکنون تنها یک گل دریافت کرده و از این حیث بهترین خط دفاعی جام را در اختیار دارد.

به این ترتیب تیم ملی مراکش باید در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار تیم‌های فرانسه و انگلیس برود که از ساعت 22:30 امشب به مصاف هم خواهند رفت. شب گذشته هم کرواسی با شکست برزیل حریف تیم ملی آرژانتین در دیگر دیدار نیمه نهایی شد.

*پرتغال صفر – مراکش یک

گل: یوسف النصیری(42) برای مراکش

کارت زرد: اشرف دری(70)، ولید چدیرا(1+90) از مراکش/ ویتینها(78) از پرتغال

کارت قرمز: ولید چدیرا(3+90)

داور: فاکوندو تیو (آرژانتین)/ کمک‌ها: ازکیل بریلوفسکی و گابریل چاده (آرژانتین)/ داور چهارم: ایوان بارتون (السالوادور)/داور ویدیویی: مائورو ویلیانو (آرژانتین)

*ترکیب تیم ملی پرتغال:

دیگو کاستا، دیگو دالوت(۸۰- ریکاردو دالوت)، په‌په، روبن دیاس، رافائل گررو(۵۱- ژائو کانسلو)، اوتاویو(۶۹- ویتینیا)، روبن نوس(۵۱- کریستیانو رونالدو)، برناردو سیلوا، برونو فرناندس، گونچالو راموس(۶۹- رافائل لیائو) و ژائو فلیکس

*ترکیب تیم ملی مراکش:

یاسین بونو، رومن سایس(۵۷- اشرف داری)، جواد الیمیغ، اشرف حکیمی، یحیی عطیه‌الله، سفیان آمرابات، عزالدین اوناهی، سلیم املاح(۶۵- ولید شدیرا)، یوسف النصیری(۶۵- بنون)، حکیم زیاش(۸۲- ابوخلال) و سفیان بوفال(۸۲- جبران)

*طرح بلیچر ریپورت از پیروزی بزرگ مراکش و صعود به نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲:

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *